Dag 1en 2 Amsterdam-Denpasar-Canggu

26 oktober 2019 - Canggu, Indonesië

Zo, na een lange slopende reis met Garuda airlines ben ik aangekomen op Denpasar. Ik zat naast een gezellige Indonesische jongeman die in Nederland net zijn studie Geologie had afgerond en nu zijn familie in Java op ging zoeken.

Bijna 18 uur vliegen was het met een tussenstop in Medan om 6.00u s morgens. (6.00u Indonesische tijd, midden in de nacht Nederlandse tijd) Ipv een warme avondmaaltijd voor de nacht, werd er om 4.00u s morgens voor de landing in Medan ontbijt geserveerd. Ik heb weinig geslapen dus voor zover dat kon op de krappe stoelen. In Medan was het heel slecht weer, een dik wolkendek met regen en onweer, dat beloofd weinig goeds. Gelukkig schijnt op Bali de zon ☀️. En na een lange wachtrij bij de controle, heb eindelijk mijn transfer gevonden tussen de enorme rij wachtende taxichauffeurs en naambordjes. Het leek me een goed idee om dit vantevoren te regelen, maar de moed zonk me in de schoenen toen ik de enorme dikke rij met mensen en naambordjes zag. Denk aan 3 of meer rijen dik over de hele lengte van aankomsthal. Ik ben er 3x langs gelopen en heb toen de moed opgegeven. Vervolgens het hotel gebeld maar die namen (natuurlijk) niet op. Toch nog een keer langs  gelopen en toen stond de chauffeur vlak voor mijn neus, haha.

De transfer naar t hotel schoot ook niet op vanwege verkeersdrukte dus ik was helemaal kapot toen ik aan kwam en ben eerst gaan slapen. Daarna ben ik een beetje de buurt gaan verkennen. Ik voelde me wel alleen, in het hotel was niemand aanwezig en overal zie ik vooral stelletjes of gezinnetjes en groepen. Het is wel echt een laid back plekje/plaatsje, helemaal voor surfers, want de golven zijn hier enorm. Toch vind ik t in mijn eentje niet zo fijn. Ik wil mijn ‘ei’ kwijt en even een gesprekspartner, maar die is er nu even niet.

Maar na ‘alleen’ gegeten te hebben op een leuke plekje aan het strand ben ik toch nog even in een barretje gaan zitten waar live muziek was. Ik zat alleen, maar een engels sprekende blanke man aan de bar die daar werkte/woonde wilde me graag voorstellen aan een groepje vrienden die aan een tafeltje zaten. ‘Aussies’ 4 vrienden/jongens. Ik weet niet wat er allemaal van hun verhalen klopte, ze zaten veel te geinen met elkaar, noemden elkaar:  the Postmen, the Spanish guy, Roland and little D. Ze waren aardig en namen me mee achterop de scooter naar een ander barretje. Vooral little D (ik weet nu al zijn echte naam niet meer) legde me van alles uit. Hij heeft me ook weer netjes bij m’n hotelletje afgezet. Daar bleken op het dakterras nog een groepje van 3 Nederlandse mannen te zitten die met hun gezin/familie op vakantie zijn en dus ook in Echoland verblijven. Daar heb ik ook nog even bij gezeten met een biertje. Tsja, de dag eindigde dus niet ‘alleen’ 🙂

Vandaag -26/10- hang ik op de bank op het dakterras van het hotel en wordt ik door een vriendelijke Balinees voorzien van een heerlijk ontbijt en daarna van goede koffie en water. Dit is best lekker bijkomen zo. Relaxed.

1. Mariska:
    Klinkt goed SAN,.... vooral die Aussies 😉
  2. Liselotte:
    26 oktober 2019
    Fijne vakantie, geniet ervan.
  3. Miranda:
    26 oktober 2019
    Hoi San, heb een hele mooie reis en ga genieten!