Dag 14 Nusa Lembongan-Flores 6/11

7 november 2019 - Labuanbajo, Indonesië

De pickup is op tijd vandaag, Om 7.30u wordt ik opgehaald om naar de haven gebracht te worden, ik achterop de scooter met handbagage en mijn grote backpack tussen de benen van de chauffeur in haha. Haven is overigens een groot woord, de boot komt gewoon via het strand aanvaren en we waden door het water om op de boot te komen. Ik wordt weer ‘gestikkerd’ ditmaal met de sticker AirPort op mijn borst. Alles loopt op rolletjes, de boot vertrekt op tijd naar Sanur en daar staat de volgende chauffeur al klaar om me naar de luchthaven te brengen. Sanur is echt een grote drukke stad en voor het eerst zie ik 3-4 baans wegen. Hier wil je naar mijn idee niet zijn. Precies 9.30u wordt ik bij de luchthaven afgezet en om 11.35u vertrekt mijn vliegtuig. Die zit lang niet vol en ik zit lekker bij de nooduitgang naast een Nederlands stel wel met extra instructies (We moeten over de stoel kunnen klimmen, ons dubbel kunnen vouwen enz. en de nooddeur open doen en als dat laatste niet lukt mogen we assistentie vragen via de service/help knop. Hahaha ik denk dat we dan al neergestort zijn) maar ook extra beenruimte.
Het is maar kort vliegen en in minder dan een uur landen we op Flores. Mijn hostel (Dragon dive hostel) is vlakbij maar ik laat me toch maar rijden. Het is namelijk snikheet en met een zware backpack lopen is niet fijn in die hitte plus dat je niet eens de kans krijgt om te gaan lopen want na iedere stap wordt er van alle kanten gevraagd of je een taxi nodig hebt, ze maken er bijna ruzie om wie ‘de buit’ mee mag nemen.Dus wordt ik nog geen 10 min. later voor de deur afgezet.

Ik moet weer even wennen, Labuan Bajo is niet echt een leuk plaatsje en ik lanterfant een beetje. Wat trouwens opvalt is dat de vrouwen hier met hoofddoeken omlopen en dat de Moskee overal bovenuit schalt, blijkbaar zijn ze hier Moslim.
Ondertussen kan ik niet beslissen wat ik wil gaan doen morgen en dat irriteert me.Er is hier namelijk veel te doen, maar Flores is groot en dan worden het al gauw meerdaagse tochten en ik heb maar 1 dag. Dus waar ik eigenlijk heen wil (De 3 verschillend gekleurde kratermeren) lukt niet, maar dat wist ik al. Dan kan ik ook nog gaan duiken, dat schijnt hier prachtig mooi te zijn. Alleen bieden ze hier bij het hostel een dag liveaboard aan, wat betekend dat je de hele dag van de morgens vroeg tot 17.00u weg bent voor 3 duiken. Dat vind ik een beetje veel worden, aangezien ik de dag erna vertrek voor een 4-daagde boottocht naar Lombok, maar ja het lonkt wel... optie twee is een halve dag weg naar een grot en een mooie waterval. Ik denk dat deze het maar gaat worden, zie ik tenminste nog iets van de omgeving en kan ik ook nog een beetje rustig aan doen en voorbereiden. Ondertussen boek ik wel de 4-daagde boottocht en eet met uitzicht op een prachtige zonsondergang bovenop  het dakterras van de treehouse.
Als ik terug loop naar mijn hostel zie ik een plekje wat er echt gezellig uit ziet en er speelt een bandje. Leuk, even kijken denk ik. En dan loop ik gewoon mijn eigen hostel binnen 🤣 Goed plekje dus!

1. Kees en Zwaantje:
    9 november 2019
    Hoe hou je het vol om elke dag weer een reisverhaal te schrijven. Knap hoor en hele mooie verhalen. liefs pap en mam